czwartek, 9 stycznia 2014

Deep blue see, czyli o tym jak zanurkować w głębiny Internetu

Poszukując informacji o różnych rzeczach w Internecie najczęściej, tak jak każdy surfer, pływamy po jego powierzchni:) Ja tymczasem chciałabym zaprosić Was do wzięcia głębokiego oddechu i zanurzenia się w szczególne miejsce, które funkcjonuje w Internecie, i nie tylko... Ale my zgłębimy Internet, bo do niego mamy najszybszy dostęp. Tym specjalnym miejscem jest domena publiczna. Do zapoznania się czym jest domena zapraszam Was na stronę Wikipedii.

Postanowiłam, że będę raz w miesiącu pokazywać Wam głębiny, w których zapaleńcy podobni mi, mogą wrócić do ubiegłego wieku. Będą to miejsca, w których znajdziemy różnego rodzaju materiały. A za korzystanie z nich nie będziemy musieli niczego płacić:)

Dziś zacznę od największej skarbnicy. Jest to Internetowe Archiwum - archive.org. Znajdziemy tu internetową kolekcjonującę między innymi książkek, obrazów, filmów. Poza tym, że oferuje 3 miliony książek. to dzięki Maszynie Czasu udostępnia także dawne wersje stron internetowych.

Ale co my z tego możemy mieć???

A na przykład dla siebie znalazłam książkę pod wdzięcznym tytułem "Clothing Construction and Wardrobe Planning" z roku 1955. W niej istne cuda:
- personal grooming - jak kobiety w latch piędziesiątych miały o siebie dbać, i tu pierwszy wykrój na spódnicę i bluzkę;



- design - wszystko co w temacie, łącznie z propozycjami dobierania kolorów do swojego typu urody, oczywiście wykrój;



- planowanie szafy i jej wypełnienia :);


- budżet oraz oszczędzanie przez przerabianie starej odzieży;


- jak dbać o ubrania;

- wszystko o szyciu.

Pisząc ten post chciałam pokazać Wam przykłady wielu różnych publikacji - o tworzeniu wykrojów z lat 20-tych, o szyciu w 30-tych, poradnik Butterick'a z lat 20-tych i wiele innych. Tylko, że ten post zaczął być ogromny. Zdecydowałam się pokazać to, co mi najbliższe - może innym na zachętę do poszukiwań:))

Słowa klucze, które pomogą to np.:
- dressmaking,
- clothing and dress,
- needlework,
- sewing,
- Vintage Clothing,
- Vintage Patterns

Ale również wiele innych. Jedyne co, to trochę bliżej zaprzyjaźnić się z Google Translate i na głeboką wodę:)

Wszystkich zapraszam do wzięcia wraz ze mną głębokiego oddechu i wybrania się na podwodne łowy.
Powodzenia!

A za miesiąc popłyniemy w innym kierunku...



1 komentarz:

  1. Pierwsza chętna! Pływać pływam, jakos tam, ale jak mnie za sobą pociagniesz, to będę happy:))

    OdpowiedzUsuń

Licencja Creative Commons
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska